Қазақстандағы икемді жұмыспен қамту шарттары заңнамалық түрде бекітілетін болады

Қазақстанда Әлеуметтік кодекс жобасы шеңберінде халықты икемді және платформалық жұмыспен қамтудың жаңа түрлері үшін жағдайлар және жұмыскерлерді әлеуметтік қорғау шаралары заңнамалық деңгейде қалыптастырылып, бекітілетін болады.
Әлеуметтік кодекстің жобасында халықтың жекелеген осал санаттарына жұмыспен қамтуға жәрдемдесу саясатынан барлық еңбекке қабілетті азаматтардың нәтижелі жұмыспен қамтылуы үшін тең бастапқы жағдайлар жасауға көшу көзделеді.
Бірінші. Платформалық жұмыспен қамтуды қоса алғанда, құқықтық өрісте жұмыспен қамтудың икемді нысандарын бекіту. Жұмыс берушілер тарапынан теріс пайдалануға жол бермеу мақсатында еңбекті ұйымдастырудың міндетті шарттары бекітілетін және жұмыспен қамтудың икемді нысандары үшін нысаналы топтар айқындалатын болады.
Екінші. Жұмыс сипатына қарамастан, жұмыскерлердің еңбек құқықтарын толық қорғауды қамтамасыз ету, атап айтқанда, платформалық жұмыспен қамту, бірлескен жұмыс (бір жұмыс орнында жұмыс істейтін екі адам), жылжымалы кесте, төрт күндік жұмыс аптасы және басқалар.
Үшінші. Онлайн-платформалармен стандартты жария түрдегі шарт арқылы интернет-платформалар негізінде жұмыс істейтін адамдарды танудың және әлеуметтік аударымдардың (Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорына, мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорына және әлеуметтік медициналық сақтандыру қорына) болуын анықтаудың қарапайым рәсімін енгізу.
Төртінші. Табысқа салынатын төмендетілген салықтық жүктемені көздейтін біріккен төлемді енгізу есебінен салықтарды, зейнетақы және әлеуметтік аударымдарды төлеу тетігін барынша оңайлату ұсынылады. Бұл ретте бірыңғай жиынтық төлемді алып тастау да жоспарлануда.
Бесінші. Жұмыстан айырылу (жоғалған кірістің 40-тан 45%-ға дейін), жүктілік және босану кезінде кірістен айырылу (100%) тәуекелдері туындаған жағдайда қызметкерлерді әлеуметтік сақтандыру жүйесінен төленетін жоғары төлемдермен қамту көзделеді, сондай-ақ бала күтімі бойынша әлеуметтік төлемдердің ұзақтығы 1 жастан 1,5 жасқа дейін ұлғаяды.
Аталған шаралар еңбек қатынастарын жеңілдетілген ресімдеу мен жаңа ынталандырулар есебінен енгізудің бірінші кезеңінің өзінде-ақ қызметін ресмилендіруге және кемінде 300 мың бейресми жұмыспен қамтылған адамды әлеуметтік қорғауды қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.
Барлық осы жаңа енгізілімдердің мақсаты – еңбек ететін қазақстандықтарды әлеуметтік сақтандыру және зейнетақымен қамсыздандыру жүйесіне қосу арқылы оларды әлеуметтік қорғауды қамтамасыз ету екенін атап өту қажет.
____
Условия для гибкой занятости населения будут законодательно закреплены в Казахстане
В рамках проекта Социального кодекса в Казахстане будут сформированы и закреплены на законодательном уровне условия для новых видов гибкой и платформенной занятости и меры социальной защиты работников.
Проектом Социального кодекса предусматривается переход от политики содействия занятости отдельным уязвимым категориям населения к созданию равных стартовых условий для продуктивной занятости всех трудоспособных граждан.
Первое. Закрепление в правовом поле гибких форм занятости, включая платформенную занятость. В целях недопущения злоупотреблений со стороны работодателей также будут закреплены обязательные условия организации труда и определены целевые группы для гибких форм занятости.
Второе. Обеспечение полной защиты трудовых прав работников вне зависимости от характера занятости, будь то платформенная занятость, совместная работа (двое занятых на одном рабочем месте), скользящий график, четырехдневная рабочая неделя и другие.
Третье. Внедрение простой процедуры признания лиц, занятых на основе интернет-платформ, путем стандартного публичного договора с онлайн-платформами и наличия социальных отчислений (в Единый накопительный пенсионный фонд, Государственный фонд социального страхования и Фонд социального медицинского страхования).
Четвертое. Предлагается максимальное упрощение механизма оплаты налогов, пенсионных и социальных отчислений за счет внедрения объединенного платежа, предусматривающего сниженную налоговую нагрузку на доход. При этом планируется исключение единого совокупного платежа.
Пятое. Предусматривается охват работников повышенными выплатами из системы социального страхования в случае наступления рисков потери работы (с 40 до 45% утраченного дохода), потери доходов при беременности и родах (100%), а также увеличивается продолжительность соцвыплат по уходу за ребенком с 1 года до 1,5 лет.
Перечисленные меры, за счет упрощенного оформления трудовых отношений и новых стимулов, уже на первом этапе внедрения позволят формализовать деятельность и обеспечить социальную защиту по меньшей мере 300 тыс. неформально занятых лиц.
Необходимо подчеркнуть, что цель всех этих нововведений – обеспечение социальной защиты трудящихся казахстанцев, включив их в системы социального страхования и пенсионного обеспечения.

ПІКІР ЖАЗУ